Forum Bezg³owa Hydra Strona G³ówna Bezg³owa Hydra
Bo dobra hydra, to Bezg³owa Hydra
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   U¿ytkownicyU¿ytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj siê, by sprawdziæ wiadomo¶ciZaloguj siê, by sprawdziæ wiadomo¶ci   ZalogujZaloguj 

Middle Earth CCG

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Bezg³owa Hydra Strona G³ówna -> Karcianki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
Exnymphetamine
Bohater



Do³±czy³: 17 Lut 2010
Posty: 229
Przeczyta³: 0 tematów

Pomóg³: 6 razy
Ostrze¿eñ: 0/5
Sk±d: Sosnowiec

PostWys³any: ¦ro 11:53, 12 Maj 2010    Temat postu: Middle Earth CCG

Middle Earth CCG

Gra wydana w 1995 roku przez Iron Crown Enterprises. W³a¶ciwie mo¿na powiedzieæ, ¿e to cykl gier w których mo¿na wystêpowaæ jako bohater pozytywny jak i negatywny, czyli s³uga w³adcy ciemno¶ci.

Pierwsza edycja The Wizards ukaza³a siê w 1995 roku. Gracz wciela³ siê w niej w jednego z piêciu Istarich (magów). Zostali oni zes³ani na ¦ródziemie przez swych panów Valarów, by wesprzeæ woln± radê i zjednoczyæ ludy walcz±ce z mrocznym w³adc± Sauronem. Wszyscy magowie musz± pokonaæ z³o, ale ka¿dy d±¿y do tego w inny sposób. W powie¶ci sztuka ta uda³a siê tylko Gandalfowi, ale w karciance ka¿dy z piêciu mo¿e tego dokonaæ. W czasie przygody Saruman mo¿e nie poddaæ siê kuszeniom z³a i nie stanie po stronie Saurona. Radgastowi los ¦ródziemia nie stanie siê obojêtny, a jego jedynym sensem ¿ycia nie stanie siê przyroda, a Pallando i Alatar wcale nie powêdruj± na wschód tylko stan± na czele armii ¦ródziemia. Wszystko zale¿y od graczy.

Gra nie jest oparta wy³±cznie na walce. Z pomoc± kart lokacji mo¿emy podró¿owaæ po ¦ródziemiu. Mo¿emy zdobywaæ poparcie ró¿nych istot, a nawet ca³ych oddzia³ów. Wszystkie dzia³ania jakie podejmujemy w grze maj± nam pomóc zdobywaæ punkty przywództwa (Marshalling Points). Aby zwyciê¿yæ nale¿y wykonaæ jedno z trzech zadañ. Pierwszym z nich jest pokonanie czarodzieja przeciwnika, drugie to zdobycie najwiêkszej liczby punktów przywództwa i zwo³anie Wolnej Rady, a trzecie to dostarczenie Jedynego Pier¶cienia do Góry Przeznaczenia i zniszczenie go.

W czasie rozgrywki gracze posiadaj± dwie talie. Jedn± z nich jest talia lokacji, a drug± talia g³ówna. Pierwsz± z talii mo¿na przegl±daæ w ka¿dej chwili i wybieraæ miejsca do których uda siê nasza ekipa. Karty z talii g³ównej dobieramy losowo. Sk³ad talii g³ównej to: najwy¿ej 10 bohaterów, w tym czarodziej oraz równa liczby kart zasobów i kart przeszkód.

Dru¿yna na pocz±tku mo¿e sk³adaæ siê z minimum jednego, a maximum piêciu bohaterów, których zsumowane ego nie jest wiêksze od 20. Bohaterowie mog± posiadaæ tak¿e dwa pomniejsze przedmioty na pocz±tku rozgrywki. Gry nie wolno zacz±æ z czarodziejem na stole. Mo¿na go wystawiæ dopiero w trakcie rozgrywki. Na pocz±tku ka¿dy z graczy ci±gnie 8 kart i wszystkie dru¿yny s± ustawiane w Rivendell.

Akcje, które mog± wykonaæ gracze podczas swojej tury to:
1. Odtapowaæ karty, uprzednio tapniête.
2. Odrzuciæ karty zdarzeñ sta³ych oraz zast±piæ je nowymi.
3. Zwiêkszyæ swoj± dru¿ynê, podzieliæ j±, przekazaæ przedmioty, pozostawiæ przedmioty w danej lokacji.
4. Przemie¶ciæ swoje ekipy do nowych miejsc. Wtedy gracz i przeciwnik ci±gn± odpowiedni± liczbê kart, tyle ile jest napisane na lokacji. Nastêpuje zagrywanie przeszkód przez przeciwnika oraz walka. Po zakoñczeniu walki gracze odrzucaj± lub doci±gaj± karty, aby mieæ ich na rêku równo 8. Teraz dru¿yny, które wesz³y na nowe lokacje mog± je zwiedziæ. Zazwyczaj koñczy siê to walk± z mieszkañcami lokacji. Po zakoñczeniu walki gracz mo¿e zagraæ karty zasobów, które s± dozwolone w danej lokacji.
5. Gracz mo¿e odrzuciæ jedn± kartê z rêki. Nastêpuje doci±ganie albo odrzucanie kart, aby mieæ ich dok³adnie 8.

Pierwszym dodatkiem do The Wizards jest The Dragons. Dodatek ten wprowadza do gry 9 staro¿ytnych smoków, które w powie¶ci W³adca Pier¶cieni ju¿ dawno nie istniej±. W¶ród smoków jest Smaug Z³oty znany dobrze z ksi±¿ki Hobbit, czyli tam i z powrotem. Ka¿dy ze smoków wystêpuje na trzech kartach. Np. Smaug wystêpuje jako: Basic - podstawowa postaæ, Abunt - poluj±cy i At Home - w swojej norze. W sk³ad dodatku wchodz± równie¿ potê¿ne artefakty, które mo¿na znale¼æ w skarbcach tych¿e smoków. Ponadto dodatek oferuje nowy typ gry, a mianowicie: poszukiwanie zaginionych skarbów.

Kolejnym dodatkiem do gry by³ Dark Minions. W dodatku tym zostaje wprowadzony nowy typ kart, a mianowicie Minion, czyli agent z³a. W kolejnym rozszerzeniu bêd± oni s³u¿yli jako bohaterowie, ale mog± równie wystêpowaæ w zwyk³ej rozgrywce jako przeszkody. Zostaj± równie¿ wprowadzone karty lokacji podziemnych (under-deeps).

Mo¿na powiedzieæ, ¿e kolejny dodatek The Lidless Eye, jest samodzieln± gr±. Wcielamy siê w nim w jednego z Nazguli i wspomagamy Saurona. Celem tej gry jest zwiêkszenie potêgi W³adcy Ciemno¶ci za pomoc± znalezionych skarbów, pokonanych wrogów, czy te¿ zdobytych sprzymierzeñców.

Kolejnym rozszerzeniem do gry jest Against the Shadows. Zosta³y w nim dodane karty, które pozwalaj± na po³±czenie wersji podstawowej z The Lidless Eye, czyli czê¶æ graczy mo¿e wcieliæ siê w czarodziejów, a czê¶æ w nazguli. Dziêki temu dodatkowi staje siê mo¿liwa jednoczesna gra obu frakcji.

White Hand jest kolejnym dodatkiem, który rozszerza mo¿liwo¶ci rozgrywki. Tym razem zosta³y wydrukowane karty upad³ych magów. Ka¿dy z nich pod±¿a w³asn± ¶cie¿k± i nie obchodzi go los ani wolnych ludów, ani Pana Ciemno¶ci. Jedynym celem magów jest ich w³asna chwa³a. Interesem Radgasta jest ochrona przyrody przed Sauronem, Saruman rozbudowuje w³asn± potêgê i armiê, aby zniszczyæ swoich wrogów, Pallando pragnie swojego królestwa, Alatar chce utworzyæ ze ¦ródziemia wielkie pole ³owieckie, a Gandalf straci³ wiarê w zwyciêstwo ludzi i teraz nimi manipuluje, aby opó¼niæ nieuchronne zwyciêstwo Saurona.

Dodatek The Balrog sk³ada siê za 100 kart. Karty z tego dodatku bardzo dobrze pasuj± do The Lidless Eye, ale tak¿e mo¿na ich u¿ywaæ wraz z podstawk±. Dodany tu zosta³ nowy bohater - Balorg, który jest równy si³a samemu Sauronowi. Balorg stroni od spisków i machlojek, a preferuje rozwi±zania si³owe. Chce zaw³adn±æ ca³ym ¦ródziemiem.
PRZYK£ADOWE KARTY DO GRY:





ZAPRASZAM DO DYSKUSJI NA TEMAT TEJ KARCIANKI


Post zosta³ pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
Mr. Negative
Obeznany



Do³±czy³: 28 Kwi 2010
Posty: 45
Przeczyta³: 0 tematów

Pomóg³: 1 raz
Ostrze¿eñ: 0/5

PostWys³any: ¦ro 12:24, 12 Maj 2010    Temat postu:

Od strony graficznej przedstawione karty wygl±daj± wy¶mienicie.
Podoba mi siê ten Troll GOTHMOG 8/10.
Pozdrowienia dla babci i dziadka z okazji 45 rocznicy ma³¿eñstwa.


Post zosta³ pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
DarkKnight
Cwaniak



Do³±czy³: 22 Kwi 2010
Posty: 57
Przeczyta³: 0 tematów

Pomóg³: 1 raz
Ostrze¿eñ: 0/5

PostWys³any: Czw 7:34, 13 Maj 2010    Temat postu:

Jakie¶ ogólne zasady gry?
Wyt³umaczenie kart, i sposób ich u¿ycia?


Post zosta³ pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
Chicki
Obeznany



Do³±czy³: 14 Lut 2010
Posty: 32
Przeczyta³: 0 tematów

Pomóg³: 1 raz
Ostrze¿eñ: 0/5

P³eæ: Mê¿czyzna

PostWys³any: Czw 10:02, 13 Maj 2010    Temat postu:

z tego c o napisa³e¶ to wydaje siê naprawdê ciekawa, kurcze. zainteresowa³em siê ni±Wink zmiana losów ¶ródziemia - swietna sprawa, ciekawe czy sprawdza siê to w praktyce.

Post zosta³ pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
Exnymphetamine
Bohater



Do³±czy³: 17 Lut 2010
Posty: 229
Przeczyta³: 0 tematów

Pomóg³: 6 razy
Ostrze¿eñ: 0/5
Sk±d: Sosnowiec

PostWys³any: Czw 10:17, 13 Maj 2010    Temat postu:

DarkKnight napisa³:
Jakie¶ ogólne zasady gry?
Wyt³umaczenie kart, i sposób ich u¿ycia?

Jestem teraz na poszukiwaniu zasad gry do ME CCG. I jak znajdê to oczywi¶cie w skrócie opisze.
Wiem, ¿e Mazz ma kilkadziesi±t kart do niej i mo¿e zasady.

Co do samej karcianki to wysz³o do niej 6172 karty. Ja obecni posiadam oko³o 800 kart(niestety w formacie jpg.) i my¶la³em o wydrukowaniu jednej lub dwóch talii w kolorze lub Czerni i bieli.
Je¶li kto¶ chcia³by je to mogê podes³aæ.


Post zosta³ pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
MAZZ
Cwaniak



Do³±czy³: 10 Lut 2010
Posty: 145
Przeczyta³: 0 tematów

Pomóg³: 3 razy
Ostrze¿eñ: 0/5
Sk±d: Machu Picchu
P³eæ: Mê¿czyzna

PostWys³any: Czw 18:45, 13 Maj 2010    Temat postu: karcianki

no posiadam 106 kart plus instrukcjê po angielsku. Co do strony graficznej to jest ¶wietna, zasady troszke z wy¿szej pó³ki ale da rade. Na te 106 kart sk³ada siê boster podstawowy plus 2 dodatki, równie¿ z rozszerzeniem zasad.

Post zosta³ pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez MAZZ dnia Czw 10:13, 27 Maj 2010, w ca³o¶ci zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
Mr. Negative
Obeznany



Do³±czy³: 28 Kwi 2010
Posty: 45
Przeczyta³: 0 tematów

Pomóg³: 1 raz
Ostrze¿eñ: 0/5

PostWys³any: Wto 13:24, 25 Maj 2010    Temat postu:

Ex, znalaz³e¶ mo¿e ta instrukcjê do Midlle? Zastanawiam siê czy nie wydrukowaæ sobie trochê kart do gry i nie zagraæ. Ale potrzeba mi zasad.? Jak by co to mogê pomóc w przet³umaczeniu na polski.
Dziêki.

A mo¿e Mazz, podpi±³ by zasady na podstawowe na forum?Je¿eli jest taka mo¿liwo¶æ.


Post zosta³ pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
MAZZ
Cwaniak



Do³±czy³: 10 Lut 2010
Posty: 145
Przeczyta³: 0 tematów

Pomóg³: 3 razy
Ostrze¿eñ: 0/5
Sk±d: Machu Picchu
P³eæ: Mê¿czyzna

PostWys³any: Wto 13:39, 25 Maj 2010    Temat postu: Middle Earth CCG

zacznijmy od linków :

Rules Book - [link widoczny dla zalogowanych]
Wk³adki do dodatków - [link widoczny dla zalogowanych]
Promo Map - [link widoczny dla zalogowanych]
Przejrzysta mapka do gry - [link widoczny dla zalogowanych]
zasady i taktyki - [link widoczny dla zalogowanych]

dodatkowe informacje znajduj± siê równie¿ na [link widoczny dla zalogowanych] lub pod adresem mejlowym : [link widoczny dla zalogowanych]

w miare mozliwo¶ci wspomoge rozbudowanie tego dzia³u.


Post zosta³ pochwalony 2 razy

Ostatnio zmieniony przez MAZZ dnia Wto 14:09, 25 Maj 2010, w ca³o¶ci zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
Mr. Negative
Obeznany



Do³±czy³: 28 Kwi 2010
Posty: 45
Przeczyta³: 0 tematów

Pomóg³: 1 raz
Ostrze¿eñ: 0/5

PostWys³any: Wto 13:48, 25 Maj 2010    Temat postu:

Dziêki wielkie. Bardzo. Masz pochwa³e za to.

Nie wiedzia³em ¿e gra siê za pomoc± mapy. a to niespodzianka.


Post zosta³ pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
DarkKnight
Cwaniak



Do³±czy³: 22 Kwi 2010
Posty: 57
Przeczyta³: 0 tematów

Pomóg³: 1 raz
Ostrze¿eñ: 0/5

PostWys³any: Czw 9:11, 27 Maj 2010    Temat postu:

Mapa s³u¿y do wyk³adania kart l±du. Tak mi sie przynajmiej wydaje.

Post zosta³ pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
MAZZ
Cwaniak



Do³±czy³: 10 Lut 2010
Posty: 145
Przeczyta³: 0 tematów

Pomóg³: 3 razy
Ostrze¿eñ: 0/5
Sk±d: Machu Picchu
P³eæ: Mê¿czyzna

PostWys³any: Czw 11:01, 27 Maj 2010    Temat postu: Middle Earth CCG

tutaj spis dodatków, nawi±zanie do pierwszego posta w tym temacie, wraz z uwzglêdnieniem liczby kart :

W 1995 roku wysz³a pierwsza podstawka Wizards (startery i boostery) niezbêdna do rozpoczêcia gry. Sk³ada³a siê z 484 kart
-W 1996 roku powsta³ pierwszy dodatek o nazwie Dragons. Wprowadzi³ on w ¶wiat smoków ¦ródziemia. Dodanych 180 kart.
-W tym samym roku 1996 wyszed³ drugi dodatek - Dark Minions. Dodawa³ nowy aspekt w grze, a mianowicie s³ugusów z³a - agentów. Ponadto rozgrywka przenios³a siê do podziemi ¦ródziemia. Dodanych 180 kart.
-Natomiast w 1997 roku ukaza³ siê The Lidless Eye, w którym pojawi³a siê mo¿liwo¶æ gry po stronie Mordoru jako jeden z Nazguli . Tutaj g³ównym celem by³o zdobycie Jedynego Pier¶cienia i zaniesienie do Barad -Dur. Stworzono nowe wersje dotychczasowych kart lokacji specjalnie dla Strony Z³a. Tak wiêc, Rivendell, bezpieczna przystañ dla Wolnych Ludów ¦ródziemia, jest bardzo niebezpiecznym miejscem dla ¿o³daków Saurona. Dodanych 417 kart.
-W lecie 1997 roku powsta³ dodatek Against the Shadow. Znajdowa³o siê w nim wiele dobrych kart zarówno dla z³ej jak i dobrej strony. Dodanych 170 kart.
-Tak¿e w 1997 roku powsta³a wersja o nazwie White Hand stwarzaj±ca now± stronê w rozgrywce, a mianowicie Upad³ego Czarodzieja. I to nie tylko Sarumana, lecz je¶li chcemy to mo¿emy grac Upad³ym Gandalfem, lub Radagastem. Upad³y Mag tak¿e pragnie zaw³adn±æ Pier¶cieniem, ale dla w³asnych celów. Posiada bardzo ciekawe zasady, lecz tak¿e pewne ograniczenia, które sprawiaj±, ¿e trzeba nim umiejêtnie graæ. Dodane 120.
-W 1998 roku wyszed³ ostatni dodatek, The Balrog umo¿liwiaj±cy grê Zgub± Durina. Cze¶æ przez wielu uwa¿ana za niewywa¿ony (zbyt du¿o bardzo mocnych kart) i ogólnie trudno dostêpny. Dodanych 104 kart.


Post zosta³ pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez MAZZ dnia Czw 11:02, 27 Maj 2010, w ca³o¶ci zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wy¶wietl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Bezg³owa Hydra Strona G³ówna -> Karcianki Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach

fora.pl - za³ó¿ w³asne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin